070 30 29 500 info@bagroep.nl

Standplaats: Den Haag / hybride
Salarisindicatie: € 5500 –  € 6100
32 – 40 uur
Jaarcontract, met intentie om te verlengen

B&A Groep, een organisatie die advies- en uitvoeringsopdrachten uitvoert in het sociaal domein in heel Nederland, is op zoek naar een Business Development Manager. Als Business Development manager ben je de spil in het realiseren van groei en het versterken van onze positie in het sociale domein. Onze huidige opdrachten zitten in de uitvoering van welzijnswerk, uitvoering van wijkteams inclusief schuldhulpverlening en het uitvoeren van advies- en onderzoeksopdrachten op het gebied van Wmo, Jeugd en Participatie. In deze functie snap je waar gemeenten in het sociaal domein behoeften aan hebben en doorgrond je wat B&A hierin kan betekenen.  Je kent de nieuwe collegeprogramma’s van gemeenten waar wij willen werken. Je focus ligt op het onderhouden en het uitbreiden van het netwerk van gemeentelijke opdrachtgevers en inkopers van welzijn, zorg en jeugdhulp. Mede hierdoor weet jij welke kansen en aanbestedingen er aan komen en zorg je ervoor dat jouw collega’s bij B&A hier op de juiste wijze snel op in kunnen spelen. Je vizier is gericht op het acquireren van nieuwe gemeentelijke opdrachten in het sociaal domein. Dat kan alleen als je een interessante gesprekspartner voor gemeenten en samenwerkingspartners bent en hen iets hebt te brengen. De manier waarop jij naar vraagstukken kijkt, gekoppeld aan je kennis van het sociaal domein, maakt dat je out-of the-box te werk gaat om nieuwe business te genereren. Je hebt beslist geen bureaufunctie.

Herken je jezelf hierin en ben je toe aan en nieuwe ondernemende uitdaging? Lees dan verder!

Als Business Development Manager in het sociale domein ben je verantwoordelijk voor het genereren van leads en speel je een cruciale rol in het identificeren en benutten van nieuwe zakelijke kansen om zo onze concurrentie voor te blijven en onze marktpositie te versterken. Het betreft een vrije rol, waarin je zelfstartend bent.  Je houdt actief diverse tendersites en platforms bij waarop subsidies en tenders worden aangeboden. Je bent vanaf het begin tot het einde betrokken bij het proces van de tenders. Je hebt de capaciteit om tenders te schrijven of daaraan bij te dragen, welke in lijn zijn met de organisatiedoelen. Als verbindende manager fungeer je als brug tussen de uitvoering en de interne dienstverlening. Je rapporteert direct aan het bestuur, ook werk je nauw samen met onze collega’s van Advies en Communicatie.

Wat neem je mee?
De Business Development Manager beschikt over een up-to-date netwerk binnen het gemeentelijke sociale domein en contacten bij verschillende gemeenten. Je bent goed op de hoogte van wet- en regelgeving ten aanzien van aanbestedingen, subsidies en contractmanagement. Ook projectmatig werken beheers je goed. Je bent gewend zelfstandig te werken, maar je bent ook in staat om effectief te werken en je collega’s te motiveren.

Daarnaast herken je jezelf in de volgende beschrijving:

  • Je hebt een hbo- of wo- werk- en denkniveau
  • Je spreekt én schrijft vloeiend Nederlands
  • Je hebt ervaring in business development, bij voorkeur in het sociale domein
  • Je hebt uitstekende communicatieve- en presentatievaardigheden
  • Je hebt een bewezen trackrecord in het genereren van leads, het verwerven van subsidies en het schrijven van tenders
  • Je bent zelfstandig en proactief met een sterke focus op resultaten
  • Je bent een echte verbinder, binnen onze organisatie en daarbuiten
  • Je kunt inhoudelijke argumenten zowel mondeling als schriftelijk goed overbrengen
  • Je houdt van de diversiteit welke in deze functie terug te vinden is

Pluspunten van de functie:

  • Salaris: je bruto basissalaris levert door onze gunstige reiskosten en pensioenregeling netto een aangename verrassing op. Bovendien ontvang je een eindejaarsuitkering van 8,33%
  • Werksfeer: Je voelt je snel thuis bij deze groep positieve, volhardende en optimistisch ingestelde collega’s!
  • 29 verlofdagen en vitaliteitsuren
  • Op de hoogte blijven: je bezoekt congressen en werksessies om de belangrijkste trends en ontwikkelingen in ons werkveld te kennen
  • Extraatjes: Je kan met korting fitnessen of een (elektrische) fiets aanschaffen en je bent van harte welkom bij feestelijke borrels & evenementen en leerzame bijeenkomsten. Natuurlijk ontvang je een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.

Hier ga je werken
Je komt in dienst bij B&A, een organisatie die door heel Nederland actief is en verschillende advies- én uitvoeringsopdrachten uitvoert in het sociaal domein. Juist die combinatie maakt ons uniek. Als Business Development Manager kom je te werken op ons hoofdkantoor in Den Haag, maar heb je alle ruimte om te sparren met je B&A collega’s die in de uitvoering en op andere locaties werken.

Op het lijf geschreven?
Solliciteer direct door je persoonlijke motivatiebrief samen met je CV te mailen naar HR@bagroep.nl. Binnen een week laten we je weten hoe de verdere sollicitatieprocedure eruitziet. Wanneer we beiden een match zien, hopen we je daarna te kunnen verwelkomen in ons team!

Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen Rianne de Mos, HR Adviseur a.i. via email r.mos@bagroep.nl of 06 – 813 48 265. Voor vragen over de procedure neem je contact op met de HR afdeling via HR@bagroep.nl of 070 – 302 95 49.